
Bitwę stworzyłem pod moda Rusichi Total War, skłoniły mnie do tego wspaniale wykonane jednostki dla księstw ruskich, oraz równie pięknie wykonani Mongołowie. Jak już wcześniej wspomniałem oblężenie rozpoczęło się pod koniec listopada, dlatego mamy zimową scenerię. Kijów był silnie ufortyfikowany dlatego zastosowałem aż trzy pasy murów obronnych. Zdecydowałem się na przewagę liczebną Mongołów 2:1 w stosunku do obrońców. Faktyczna przewaga jest jednak trochę większa, ponieważ mongolskie wojsko to w większości jednostki strzelcze. Historyczna przewaga Mongołów na obrońcami Kijowa była znacznie większa ale ze względu na ograniczenia gry oraz dbanie o grywalność, musiałem się zdecydować na podane wartości. Bitwę można rozegrać zarówno po stronie Mongołów jak i kijowian. Siły Mongołów są podzielone na dwie armie: duża - atakująca miasto od frontu oraz mała (sterowana przez komputer) atakująca miasto od lewej strony.


Grając Mongołami bitwa nie jest zbyt trudna, możemy do woli szafować swoimi siłami, frontalny, nieskoordynowany atak i tak przyniesie zwycięstwo ale przy około 50% stratach. Oczywiście można również przeprowadzić skrzętnie zaplanowany atak i cieszyć się z minimalnych strat własnych. Gra obrońcami jest mimo wszystko bardziej wymagająca, przewaga liczebna oraz jakościowa jest po stronie Mongołów, dlatego obrońcy muszą dobrze wykorzystać trzy pasy fortyfikacji oraz skoncentrować swoje siły. To chyba wszystko jeśli chodzi o informacje z mojej strony. Bitwa będzie dostępna do pobrania 23 lub 24 grudnia, wszystkich serdecznie zapraszam do miłej zabawy. Więcej obrazków (w lepszej jakości) z bitwy już wkrótce na forum oraz na moim koncie Photobucket.


No Igor, fajnie się to zapowiada, zwłaszcza możliwość zagrania obrońcami miasta. Rozbiję Mongołów w pył :)
OdpowiedzUsuń